دفتر امور رسانه‌هاي دفتر رياست‌جمهوري روز گذشته حضور محمود احمدي‌نژاد در مجلس براي شركت در مراسم تحليف را به‌وسيله «بالگرد» تكذيب و در جوابيه‌اي كه براي روزنامه اعتمادملي ارسال كرد، آورد: «اصرار بر تكرار اخبار كذبي كه ساختگي‌بودن و بي‌اعتبار بودن آن بر همگان معلوم و تكذيبيه‌هاي آن نيز از سوي منابع رسمي در قالب اعلان‌هاي عمومي انتشار يافته است شيوه به‌شدت غيراخلاقي و ناپسندي است كه جز تعمد و اغراض كوتاه‌بينانه سياسي نام ديگري ندارد و البته چنين مي‌نمايد كه مماشات در برابر دروغ‌پردازي‌ها و تخريب‌هاي رسانه‌اي نوعي جسارت را در انتشار اخباري كه كذب بودن آن بر خود گردانندگان نشريه نيز محرز است، به‌وجود آورده است.

 تازه‌ترين نمونه آن، خبر غيرواقعي استفاده رئيس‌جمهور از بالگرد براي ورود به مجلس شوراي اسلامي در مراسم تحليف است. دامن‌زدن به اين خبر كذب به لحاظ آنكه اساسا فاقد صحت و بي‌پايه بود بلافاصله در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها شبهه ايجاد شده تكذيب و بر استفاده رئيس‌جمهور از خودرو براي ورود به بهارستان تاكيد شد ولي متاسفانه اعتماد‌ملي كه انتقاد را با دروغ‌پردازي اشتباه گرفته است باز هم به نقل از منابع موهوم وخبرنگاران فرضي اين ادعاي نادرست را تكرار مي‌كند.

بديهي است بيدار كردن كسي كه خودش را به خواب زده است محال است! گويي حالا حكايت شماست! مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد‌ملي! بارها اعلام شده و در عمل و عيان هم ديده‌ايد كه كسي معترض و متعرض ديدگاه رسانه‌اي و نقادي شما نشده است چراكه اصولا نقد يكي از وظايف رسانه، دركنار اطلاع‌رساني صحيح است اما چيزي كه جاي زينهار دارد قلب واقعيت و انتشار جعليات و دروغ‌هايي است كه علاوه بر آنكه حرمت قلم را مي‌شكند و رسالت خبرنگاري را زير سوال مي‌برد به‌لحاظ تشويش افكار‌عمومي و اثرگذاري در ذهن و باور جامعه مستوجب پاسخگويي دقيق به مراجع قانوني و تذكر شديد اخلاقي است.

بنابراين ضمن تكذيب مجدد اين خبر كذب، رعايت قانون و البته توجه به اخلاق را در مناسبات سياسي و تراوشات قلمي يادآور مي‌شود.» اعتمادملي: آقاي ساسان والي‌زاده، مدير كل دفتر امور رسانه‌ها كه اين جوابيه پر از توهين و افترا را براي اعتمادملي آماده و ارسال كرده است، بد نيست يكبار ديگر گزارش مذكور را بخواند.

 آن گزارش درخصوص نحوه ورود آقاي محمود احمدي‌نژاد به بهارستان و مجلس بود. صبح روز تحليف تمام خبرگزاري‌ها خبر حضور آقاي احمدي‌نژاد را به‌وسيله بالگرد منتشر كردند و غروب تنها دو خبرگزاري حامي ايشان به نقل از دفتر رئيس‌جمهور خبر دادند كه ايشان با خودرو به بهارستان آمده است. اتفاقا اعتمادملي نيز دو روايت را هم در تيتر و هم در متن منتشر كرد. هم اخبار خبرگزاري‌ها و هم پاسخ دفتر رئيس‌جمهور را.

مديركل دفتر امور رسانه‌ها، گويا خود خبر را نخوانده و فرد ديگري برايشان روايت كرده‌اند كه سريع دست به‌كار پاسخ شده‌اند. خوانندگان البته قضاوت مي‌كنند كه آيا اين لحن و پاسخ برازنده يك مقام مسوول هست يا خير؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا